Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.
Środki ostrożności podczas używania olejków eterycznych
Zwierzęta też mają uczucia, czyli zastosowanie esencji energetycznych dr Bacha w terapii zwierząt
Misy tybetańskie - lecznicza siła z Tybetu
znak zodiaku | szczęśliwe kamienie | sprzyjający dzień tygodnia | kolory | szczęśliwe liczby | amulet |
Baran 21.3-22.4 | granat, japis, karneol, rubin | wtorek | biały i odcienie żółtego | wielokrotności piątki | Oko Horusa |
Byk 21.4-21.5 | bawole oko, chryzokola, cytryn, szmaragd | sobota | turkusowy, brązowy, ciemnoczerwony | 1, 7, 11, 22, 33 | Om mani padme hum |
Bliźnięta 22.5-21.6 | chalcedon, kalcyt złoty, kocie oko | piątek | zielony, niebieski | 3, 6, 11, 12, 42 | Wir |
Rak 22.6-22.7 | awenturyn, chryzopraz, perła, szmaragd | środa | zielony, błekitny, żółty | 2, 7, 11 | Izyda |
Lew 23.7-23.8 | bursztyn, herkimer, tygrysie oko | sobota | złocisty, chabrowy | 2, 6, 8, 16, 24, 37 | Słońce |
Panna 24.8-23.9 | ametyst, jaspis, sodalit, sokole oko | czwartek | czerwony, żółty | 5, 7, 11, 31 | Znak powodzenia |
Waga 24.9-23.10 | akwamaryn, chryzokola, kwarc różowy, rodonit | czwartek | różowy, seledynowy | 3, 7, 12, 14, 21, 31 | Znak miłości |
Skorpion 24.10-22.11 | agat, granat, japis, karneol, kryształ górski | wtorek | czerwony, złoty | 1, 4, 5, 15, 23, 36 | Znak podwójnego szczęścia |
Strzelec 23.11-22.12 | ametyst, lapis lazuli, szafir, turkus | poniedziałek | zielony, szafirowy | 1, 5, 7, 18, 22, 34 | Talizman aniołów |
Koziorożec 23.12-20.1 | malachit, onyks, diament, rubin, kryształ górski | sobota | brązowy, zielowy | 1, 11, 22, 33, 44 | Amulet fortuny |
Wodnik 21.1-18.2 | chryzopraz, fluoryt, opal, sokole oko | środa | biały, zielony | 3, 6, 8, 12, 27 | Delfin |
Ryby 19.2-20.3 | jadeit, kamień księżycowy, koral, perła | wtorek | srebrny, fioletowy | 4, 6, 7, 9, 25 | Wielkie ryby |
BHP PODCZAS UŻYWANIA OLEJKÓW ETERYCZNYCH
Środki Ostrożności
- Chroń olejki eteryczne przed dostaniem się w ręce dzieci.
- Nigdy nie stosuj olejków eterycznych wewnętrznie.
- Nie należy używać nie rozcieńczonych olejków eterycznych na skórę. Jedynym odstępstwem od tej zasady jest zastosowanie kropli olejku lawendowego lub herbacianego na kawałku waty w celu posmarowania miejsca po użądleniu.
- Nie przecieraj oczu rękami przy używaniu olejku eterycznego. Jeżeli olejek dostanie się do oczu, przemyj je natychmiast zimną wodą.
- Chcąc stosować olejki eteryczne w czasie ciąży musisz skontaktować się ze swoim lekarzem lub aromatoterapeutą, w celu zasięgnięcia rady, jakie olejki możesz stosować: używać łagodnych mieszanin (1% lub mniej) delikatnych olejków, jak np: rumiankowego, cytrusowego, geraniowego, lawendowego, sandałowego, różanego i z kadzidłowca.
- Jeżeli cierpisz na epilepsję, przed użyciem olejków eterycznych poradź się swojego lekarza; zapoznaj się z niepożądanymi działaniami każdego olejku przed jego użyciem - niektóre z nich mogą spowodować napad drgawek.
- Dla skóry wrażliwej używaj bardziej rozcieńczonych olejków (1%).
- Olejki cytrusowe zwiększają wrażliwość na słońce, dlatego unikaj słońca i kąpieli słonecznych przez sześć godzin po ich użyciu.
- Unikaj długiego stosowania tego samego olejku.
Zasady przechowywania
- Aby zapobiec zwietrzeniu, przechowuj olejki w ciemnych, szczelnie zamkniętych butelkach, w chłodnym, zacienionym miejscu.
- Opatrz etykietką wszystkie butelki z podaniem rodzaju olejku i daty.
- Chroń przed dziećmi.
- Niektóre olejki eteryczne są łatwopalne, dlatego trzymaj je z dala od ognia.
- Nie stawiaj ich na politurze: olejek może zostawić na niej trwałe ślady; wytrzyj je natychmiast.
ZWIERZĘTA TEŻ MAJĄ UCZUCIA (terapia zwierząt ekstraktami Dr Bacha)
Zwierzęta, podobnie jak ludzie, posiadają swoiste cechy charakteru. Uczą się, odczuwają i reagują na różne bodźce. Zwierzęta zadowolone, których potrzeby są zaspokojone, wykazują większą aktywność życiową i mniej problemów zdrowotnych. Z drugiej strony doświadczają również negatywnych stanów psychiki, takich jak strach, osamotnienie, apatia. Uczucia te mogą wpływać na ich zachowanie i ogólnie na jakość życia.
Każdy z ekstraktów oddziałuje na określone emocje lub cechy charakteru. Pomagają one zachować spokój i pozytywne nastawienie do życia. Metoda ta działa skutecznie nie tylko na ludzi, ale również na zwierzęta – redukuje ich napięcie i wzmacnia silne strony charakteru.
ODCZYTYWANIE ZACHOWAŃ ZWIERZĄT
Aby rozpoznać, który ekstrakt jest najwłaściwszy, obserwuj język ciała, typowe zachowania oraz wszelkie zmiany w sposobach reagowania, oczywiście odpowiednio do gatunku. Warto również wziąć pod uwagę wszystkie zdarzenia, które mogą narażać Twojego zwierzaka na stres. (...)
PRZYDATNE EKSTRAKTY DR BACHA (kilka przykładowych sytuacji, w których można zastosować określone ekstrakty)
Kiedy twoje zwierzę... | Zastosuj... |
Jest szczególnie bojaźliwe, reaguje strachem na obcych, inne zwierzęta, hałasy | |
Przeżyło szok i cierpienie (np. z rąk poprzedniego właściciela) | Śniadek (Star of Bethlehem) lub Rescue Remedy (Środek Pierwszej Pomocy) |
Jest pełne energii, nadmiernie pobudliwe | |
Ma trudności z przystosowaniem się do nowych warunków (np. po zmianie miejsca zamieszkania, w czasie ciąży lub po pojawieniu się w rodzinie innego zwierzęcia) | |
Cierpi na brak pewności siebie i z trudem przeżywa nowe wyzwania (np. wystawy, kontakt z innymi zwierzętami) | |
Słabo reaguje na próby nauki i powtarza niewłaściwe wzorce zachowań |
DAWKOWANIE
Dawkowanie jest takie samo dla małych i dużych zwierząt. Istnieje kilka sposobów podawania ekstraktów (lub ich mieszanek) zwierzętom:
(fragmenty artykułu z cyklu „Klub zdrowia i urody” zamieszczonego w miesięczniku „NIEZNANY ŚWIAT”. Przedstawione informacje dotyczą Oryginalnych Ekstraktów Kwiatowych Bacha, autorem porad jest Igor Pietkiewicz, międzynarodowy ekspert i trener Dr Edward Bach Foundation).
MISY TYBETAŃSKIE (Lecznicza Siła z Tybetu)
Historycy wierzą, że wykonujący misy udoskonalili technikę ich wyrobu do perfekcji. Historia ta liczy 2500 lat. Pomimo tego, że nie jest ona nigdzie zapisana, jest wielka legenda, która mówi, iż przybyły one do Tybetu z Indii w tym samym czasie, gdy Buddyzm przybył do Tybetu, głoszony przez największego nauczyciela PADMASAMBHAVA. Historia tybetańskich mis sięga więc 8-go wieku. Jedną z najwspanialszych rzeczy o nich jest to, iż rodzaj dźwięku pierwotnych wyrobów jest nie do powtórzenia, jest to sztuka utracona. Analiza wykazała, iż pierwsze z mis były wykonane z 12 różnych metali (srebro, nikiel, kobalt, bizmut, żelazo…). Legenda mówi, że wykonano je z metalu otrzymanego ze znalezionych meteorytów. Dlaczego nazywane są Śpiewającymi Misami? To proste, można spowodować, że będą śpiewać. Rodzaj dźwięku uzależniony jest od sposobu trzymania misy w ręku. Wibracje, wywołane są, gdy drewnianym wałkiem toczy się po zewnętrznym jej brzegu. Uderzenia wałkiem w boczną ścianę dają dźwięk podobny do uderzeń dzwonu. Ton dźwięku zależy od wielkości misy i gęstości metalu, z jakiego została stworzona. Rozmiar mis to 5 do 13 cali średnicy. Dźwięk natęża się wraz z szybkością ruchu drewnianego wałka. Jakość dźwięku jest bardzo ważna dla praktyki spirytualnej Buddyzmu i Hinduizmu. Dźwięk jest elementem praktyki religijnej. W doktrynie buddyjskiej jest 9 metod realizacji oświecenia duchowego, 7 z nich to dźwięk. Dlatego buddyjscy praktycy używają mis do religijnych rytuałów i medytacji; tworząc specyficzną muzykę uzyskują efekt transopodobny. Osoba prowadząca medytację czasami uderza w bok misy wypełniając dźwiękiem świątynię, dzięki temu medytujący pozostają przy świadomości. Prawdą jest, iż dźwięk ten zapobiega zaśnięciu przy przedłużających się obrzędach. Dźwięk i wibracje wydawane przez misę powiązane są ze zdrowiem. Niektóre teorie medycyny alternatywnej wiążą dobre zdrowie z utrzymaniem równowagi wewnętrznej. Misy wykorzystywane są do takiej terapii alternatywnej przynosząc harmonię i równowagę, oddziałując na obie półkule mózgu. Teoria ta ma poparcie naukowe. Dzisiejsze misy wykonywane są w Nepalu, Katmandu, Valley.Wykonane są z brązu, żelaza i cyny. Ich piękno skłania do kolekcjonowania nie tylko wyznawców Buddy, ale i miłośników sztuki.
Uderzenia w misę
Możesz uderzać w misę miękkim lub drewnianym wałkiem. Jeśli korzystasz z surowego drewna, uderzaj ostrożnie a ton będzie przyjemniejszy. Bezpieczniejszy dla misy jest jednak wałek miękki. Im silniejsze jest uderzenie, tym głośniejszy będzie ton i wibracje. Wyobraź sobie jak to wszystko ulatnia się z misy, roznosi na cały świat. Niesie ze sobą modlitwę i spokój dla wszystkiego, co żyje. Przesuwaj wałek wzdłuż krawędzi naczynia dotykając go delikatnie. Jeżeli otrzymałeś niepożądany odgłos, zwolnij ruch ręki i spróbuj inaczej ułożyć wałek. Ruszaj powoli i słuchaj tonu. Przy zwiększanym stopniowo nacisku na krawędź jak i szybkości ruchu, dźwięk będzie się nasilał. Jak już zauważyłeś, to jak śpiewa misa, zależy od twojej pracy. Niektóre naczynia potrzebują kilku sekund, aby uzyskać najwyższe swoje możliwości, niektórym zabiera to więcej czasu. Pracuj nad trzymaniem wałka, jaki sposób najbardziej ci odpowiada: miedzy palcami ( jak długopis), całą dłonią (jak kij baseballowy). Praktykuj z misą, ułożeniem wałka na krawędzi, szybkością ruchów dłoni. Dobierz wielkość wałka do swoich potrzeb. Jeżeli wciąż misa nie chce grać poproś kogoś doświadczonego, aby ją sprawdził. Prawdopodobnie twoja technika grania potrzebuje dopracowania. Zdarza się jednak, że niektóre misy nie chcą grać, tak jak niektóre dzwony nie chcą dzwonić.
INSTRUKCJA
Granie na Tybetańskich misach przynosi nam relaks i inspiracje. Praca z dzwonkami rozwija spokój i ukojenie. Dźwięk wpływa na nasze zdrowie. Poniższy przewodnik pomoże Ci czerpać nieskończoną radość z grania.
PRZYGOTOWANIE
Przygotuj swój czas i miejsce do rozpoczęcia gry. Usiądź wygodnie na krześle, podłodze lub macie. Usiądź tak, jak czujesz się najbardziej wygodnie. Poczuj każdą część swojego ciała. Obserwuj swój oddech. Potrzymaj misę w obydwu rękach przez moment. Poczuj jej ciężar, budowę, strukturę. Poczuj swoje ręce, gdy ją trzymasz. Spróbuj zmniejszyć napięcie rąk i stóp tak, aby kontakt z instrumentem i ziemią był jak najbardziej swobodny. Przed uderzeniem w misę doświadcz medytacji współodczuwania:
Poczuj swój oddech i wyobraź sobie, że z każdym. Twoim wydechem naczynie wypełnia się miłością i dobrocią. Możesz wyobrazić sobie misę wypełniającą się światłem, wodą lub czymkolwiek, co do Ciebie przyjdzie w Twej wyobraźni. Wizualizuj, że ta miłość i dobroć przepełnia misę i rozlewa się na cały świat. Przekaż to uczucie całemu światu jako dar. Kiedy rozpoczniesz grę, dźwięk płynący z naczynia jest również darem dla wszystkich żyjących stworzeń
Duża Misa
Trzymaj Misę płasko na dłoni. Na wysokości, na której wydaje Ci się najlżejsza. Może to być poziom Twojego splotu słonecznego, może to być poziom Twojej talii lub połóż ją sobie na udach. Wypróbuj wszystkie możliwe pozycje.
Największe okazy może być łatwiej postawić na podłodze lub stoliku, pamiętając o podłożeniu pod jego spód kawałek materiału. Ma to zapobiec drganiom podłoża. Dobrze jest rozpocząć medytacje od największe misy a skończyć na najmniejszej.
Średnia Misa
Trzymaj naczynie od spodu opuszkami palców, lub płasko na dłoni. Upewnij się, że trzymasz je na odpowiednim poziomie. Od sposobu trzymania zależy jego dźwięk.
Mała Misa
Trzymaj misę opuszkami złączonych palców. Nie spinaj mięśni dłoni i nadgarstka.
Przygotuj swój czas i miejsce do rozpoczęcia gry. Usiądź wygodnie na krześle, podłodze lub macie. Usiądź tak, jak czujesz się najbardziej wygodnie. Poczuj każdą część swojego ciała. Obserwuj swój oddech. Potrzymaj misę w obydwu rękach przez moment. Poczuj jej ciężar, budowę, strukturę. Poczuj swoje ręce, gdy ją trzymasz. Spróbuj zmniejszyć napięcie rąk i stóp tak, aby kontakt z instrumentem i ziemią był jak najbardziej swobodny. Przed uderzeniem w misę doświadcz medytacji współodczuwania:Poczuj swój oddech i wyobraź sobie, że z każdym. Twoim wydechem naczynie wypełnia się miłością i dobrocią. Możesz wyobrazić sobie misę wypełniającą się światłem, wodą lub czymkolwiek, co do Ciebie przyjdzie w Twej wyobraźni. Wizualizuj, że ta miłość i dobroć przepełnia misę i rozlewa się na cały świat. Przekaż to uczucie całemu światu jako dar. Kiedy rozpoczniesz grę, dźwięk płynący z naczynia jest również darem dla wszystkich żyjących stworzeń. Trzymaj Misę płasko na dłoni. Na wysokości, na której wydaje Ci się najlżejsza. Może to być poziom Twojego splotu słonecznego, może to być poziom Twojej talii lub połóż ją sobie na udach. Wypróbuj wszystkie możliwe pozycje.Największe okazy może być łatwiej postawić na podłodze lub stoliku, pamiętając o podłożeniu pod jego spód kawałek materiału. Ma to zapobiec drganiom podłoża. Dobrze jest rozpocząć medytacje od największe misy a skończyć na najmniejszej.Trzymaj naczynie od spodu opuszkami palców, lub płasko na dłoni. Upewnij się, że trzymasz je na odpowiednim poziomie. Od sposobu trzymania zależy jego dźwięk.Trzymaj misę opuszkami złączonych palców. Nie spinaj mięśni dłoni i nadgarstka.
VII - czakram korony
kryształ górski, herkimer, diament
VI - czakram trzeciego oka
ametyst, sugilit, fluoryt fioletowy
V - czakram gardła
lapis lazuli, turkmenit, turkus, sodalit, chalcedon niebieski
IV - czakram serca
kwarc różowy i awenturyn zielony, rodochrozyt
III - czakram splotu
cytryn, tygrysie oko, kalcyt żółty
II - czakram krzyżowy
karneol, awenturyn pomarańczowy
I - czakram podstawy
jaspis czerwony, rubin, granat, obsydian śnieżny, rodonit